HANDELSBETINGELSER - VIIL DESIGN

Vi har her beskrevet vores handelsbetingelser, som du bekræfter at du har læst og er indforstået med, når du handler hos os. 

 

BESTILLING AF VARER

Du bestiller varen på vores webshop, og beløbet fra din kortbetaling bliver reserveret til din ordre. Herefter starter vi pakningen af din bestilling.

Når din bestilling er færdig pakket, vil du modtage en mail om at din ordre afsendes fra vores lager. Herefter vil beløbet der er reserveret på dit kort, blive trukket fra din konto og du vil modtage din pakke få dage efter afsendelsen herfra.

I få tilfælde kan den bestilte vare desværre være udsolgt, i dette tilfælde vil vi altid ringe eller maile til dig, så du får besked om det og får muligheden for annullere ordren eller modtage en anden vare i stedet. Hvis du annullerer ordren vil beløbet der er reserveret på dit betalingskort også blive annulleret hos os.

Dit køb hos os bliver derfor først accepteret ved fremsendelsen af dine varer, altså når din ordre er pakket. Vi vil kun kunne acceptere din ordre, hvis der ikke er fejl eller mangler i vores oplyste priser og beskrivelser i vores webshop.

Vi tager forbehold for tastefejl og vi forbeholder os retten til at ændre på prisen og beskrivelsen, hvis den fejlagtigt er angivet forkert i vores webshop. Vi tager ligeledes forbehold for udsolgte varer.

 

Farver og produktfotos

Vi gør vores bedste for at gengive vores designs så virkelighedstro som muligt. Vores fotograf tager fotos i god kvalitet, så vi kan vise farverne så godt som muligt og så du også kan se detaljerne på varen. Du skal dog være opmærksom på at farver kan gengives forskelligt når man ser på en skærm og vi kan derfor ikke garantere at farven lever op til dine forventninger. Skulle det være tilfældet at du ønsker at returnere varen på denne baggrund, kan du benytte vores mulighed for returnering af varen.

 

 

SIKKER BETALING

VIIL ApS er en del af ShoppingStreetDenmark ApS med cvr. Nr. 34880069, vi er et 100% dansk ejet anpartsselskab.

Hos VIIL ApS betaler du via en sikker forbindelse, hvor du kan have tillid til at vi ikke går på kompromis med sikkerheden.

Transaktionen sker igennem EPAY og er godkendt af dem, hvilket giver dig den størst mulige sikkerhed. EPAY er Skandinaviens største og ældste leverandører af betalingsløsninger, med den sikreste løsning på markedet. Du kan derfor trygt benytte dit betalingskort hos os.

Vi er derudover godkendt af NETS og det sikrer dig som forbruger, at vi har overholdt de regler og forskrifter der er indenfor betaling med Dankort. Herudover er vi også godkendt af Euroline, der sikrer at vi overholder de regler og procedurer der er, hvis du betaler med Mastercard, Visa, Diners og vores øvrige udenlandske kort betalings muligheder.

Når du betaler med kort hos os, bliver du omdirigeret automatisk til en sikker server zone, der er med til at sikre dig mod misbrug. Du vil se en lukket hængelås (secure-server ikon) i dit browser vindue, når du er i den sikre betalings zone. Det betyder også at uvedkommende (herunder VIIL ApS) ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen eller derefter.

Beløbet som du godkender, reserveres på dit kort, og betalingen gennemføres først når varerne afsendes fra vores lager og trækkes først der fra din konto. Vi kan aldrig trække et større beløb, end det du selv har godkendt ved købet på vores webshop.

Alle beløb på vores danske webshop er i DKK og inklusiv 25% moms, som er efter de gældende danske regler.

I vores shop kan du benytte følgende kort:

  • Dankort
  • Visa dankort
  • Visa
  • Visa Electron
  • MasterCard
  • Maestro
  • Eurocard
  • Diners

 

Personlige oplysninger

De personlige oplysninger herunder, navn, adresse, telefon og mail, som du deler med VIIL ApS, vil på intet tidspunkt blive overdraget til andre eller gjort tilgængelig for tredjemand.

Alle dine informationer opbevares på betryggende vis og vil kun være tilgængelige for betroede medarbejdere hos os.

Vi beder dig om at udfylde dine kontaktoplysninger, når du bestiller varer hos os. Disse informationer bruger vi udelukkende til at behandle din bestilling, så vi kan sende dine varer og komme i kontakt med dig i den forbindelse.

Informationerne transmitteres og lagres elektronisk i ukrypteret form.

Cookies

En cookie er en lille tekstfil, som gemmes på din computer første gang du besøger en webside. Det gør den for at den kan genkende din computer næste gang du besøger samme webside. En cookie fortæller ikke hvem du er og kan ikke identificere dig, den fortæller kun hvilken IP adresse du har. Cookies indeholder ikke virus og udgør heller ingen sikkerhedsrisiko.

Hvorfor bruger vi cookies:

Vi anvender cookies på vores webshop, da de er nødvendige for at få optimal funktion i webshoppen. De vil for eksempel være nødvendige for at indkøbskurven kan fungere eller for at webshoppen kan genkende dig med dit kunde log-in. Udover funktionaliteten bruger vi dem også til hele tiden at forbedre vores website og optimere brugervenligheden, så du som kunde får den bedste oplevelse hos os.

Vi benytter os af Google Analytics, som vil registrere hvordan du navigerer rundt i vores webshop. De informationer bruger vi også til at optimere til en bedre oplevelse for dig og vores andre kunder. Og samtidigt også så vi kan blive klogere på, hvordan du handler og hvilke informationer på vores webshop du synes er værdiskabende og spændende.

Hvem har adgang til disse cookies:

VIIL ApS benytter sig af cookies og det er kun os og vores tekniske partnere, der har adgang til disse informationer.

Hvordan kan jeg slette cookies:

Du kan altid slette cookies igen, således de ikke gemmes til næste gang du besøger en webshop eller website. Hvilken måde du kan gøre det på, afhænger af hvilken browser du benytter. Typisk kan du slette dem, ved at tilgå browserens indstillinger og slette dem via menu punktet der.

Hvis du ønsker helt at fravælge og blokere for brugen af cookies, kan du også sætte indstillingen i din browser til det. Det er dog ikke en løsning vi anbefaler, da det kan indvirke på manglende funktioner på vores webshop og du derfor kan opleve en forringet brugeroplevelse.

 

LEVERINGSPRIS

Afhentning i vores showroom – GRATIS

Du kan ganske gratis afhente din pakke i vores showroom efter forudgående aftale.

Når du bestiller på vores webshop, vælger du blot ”afhentning i showroom”, under gennemførelsen af ordren.

Vi vil kontakte dig for nærmere aftale om afhentning, når din bestilling er pakket og er klar. Adresse for afhentning: VIIL ApS – Stubbeled 1A – 2950 Vedbæk. 

 

Privatpakke med omdeling - forsendelse i Danmark: 49DKK

Pakken bliver leveret af postbuddet på din privat adresse. Er du ikke hjemme, vil postbuddet lægge en seddel i din postkasse, så du kan se på hvilket posthus eller pakkested du kan afhente din pakke.

 

Privatpakke med valgfrit afhentningssted – forsendelse i Danmark: 45DKK

Her har du selv muligheden for at vælge, på hvilket af de mulige afhentningssteder du ønsker din pakke leveret. Under "bestilling" i indkøbskurven, får du du en liste frem med de mulige afhentningssteder. Det kan være i en postbutik, en pakkeboks et posthus eller i en døgnboks. Pakken bliver leveret til det pakkested du selv vælger. Hvis du ikke afhenter pakken inden 14 dage, vil den altid blive sendt retur til os.

 

Erhvervspakke - forsendelse i Danmark: 49DKK

Din pakke leveres på din arbejdsplads eller den erhvervsadresse du bestiller den til.

 

Flexlevering – forsendelse i Danmark: 49DKK

Din pakke leveres hjemme hos dig og bliver stillet det sted du ønsker, selvom du ikke er hjemme. Du skal bare huske at tilmelde dig Modtagerflex ved PostDanmark, inden vare bestilling her hos os, for at du kan benytte denne mulighed.

 

Bemærk venligst at vi forbeholder os retten til at fakturere dig et gebyr på 175DKK i gebyr, ved manglende afhentning eller fejlagtig oplyst adresse. Det gør vi udelukkende for at kunne minimere de omkostninger vi har i forbindelse med en manglende levering.

 

Ønsker du at få din pakke leveret i et land udenfor Danmark, så er du altid velkommen til at kontakte os for en pris: info@viil.dk

 

LEVERINGSTID

 Alle vores pakker bliver leveret med Post Danmark. De fleste pakker bliver leveret dagen efter afsendelse fra os, men der kan gå lidt flere dage også. Forvent en leveringstid på 1-5 hverdage i Danmark.

Står du og skal bruge din pakke inden en bestemt dato, kan du altid skrive en besked til os i ”kommentar” feltet i ordre processen, (der hvor du skriver din adresse og ønsket leveringsform). Vi vil gøre alt hvad vi kan for at pakken så kan nå frem indenfor den ønskede dato.

VIIL ApS sørger for at afsende din pakke med Post Danmark ud fra det leverings valg du træffer i forbindelse med bestillingen af din vare. Vi vil til hver en tid forsøge at få din pakke frem til dig så hurtigt som muligt. Dog kan VIIL ApS ikke drages til ansvar for forsinkelser af nogen leverancer, der skyldes forsinkelser ved Post Danmark. Når pakken forlader vores lager, modtager du en mail fra os med et tracking nummer til din pakke, så du altid kan følge din pakke og lokalisere hvor langt den er.

 

Skulle din forsendelse udeblive, kan du altid kontakte vores kundeservice som vil hjælpe dig med at finde frem til din pakke. Send en mail til : info@viil.dk eller ring til 70707199.

 

Din pakke er forsikret under forsendelsen, og vi beder dig om at sikre, at pakken er ubrudt  når du modtager den. Hvis pakken og/eller indholdet er beskadiget, bedes du anmelde det til Post Danmark med det samme, eller senest to dage efter modtagelse af pakken, så din forsikring på pakken stadigvæk er gældende. Det er således Post Danmark og ikke VIIL ApS, der er ansvarlig for at dine varer når frem ubeskadiget. Skulle uheldet være ude, hjælper vores kundeservice dig naturligvis med råd og vejledning.

 

FORTRYDELSESRET, BYTTE & RETUR


Hos VIIL ApS har du altid muligheden for at fortryde dit køb. Du har 14 dages fortrydelsesret fra den dag du har afgivet din bestilling i vores webshop. Fristen bliver beregnet sådan – du bestiller varen d.1,  og du kan så fortryde købet til og med d.15, hvis det er weekend eller en helligdag kan du fortryde dit køb til og med den først komne hverdag.

Inden de 14 dage,  skal du give os besked, hvis du har fortrudt dit køb. – Du udfylder bare vores Returskema og mailer det til: info@viil.dk - eller skriver os en mail med dit navn, adresse, postnr., mailadresse og fakturanummer samt en kort besked.

 

Når du har mailet dine oplysninger til os med besked om, at du ønsker at benytte dig af fortrydelsesretten, har du 14 dage til at returnere pakken til os dvs. At du reelt har 30 dage fra du modtager varen til du skal have afsendt den igen. Du modtager det beløb som du har betalt for varen samt beløbet for leveringsporto, som du har betalt. Når vi har modtaget varen retur og varen er blevet godkendt, udbetaler vi beløbet til det betalingskort, som du har brugt da du betalte for varen.

Varen skal ved returneringen som udgangspunkt altid fremstå som ny og den skal kunne sælges videre til en anden kunde. Du bør behandle din vare forsigtigt og du kan således pakke din vare ud og prøve den, men lad mærkerne sidde på. I de tilfælde hvor der er tale om fx tøj eller andre accessories, må du ikke tage tøjet på til fest eller på job. Hvis du har taget tøjet eller produkterne i brug, vil du stadigvæk bibeholde din ret til fortrydelsesret, så den mister du ikke, men du skal således selv betale for den værdiforringelse som du forårsager.

Såfremt du har taget varen i brug,  at den er skadet eller at varens værdi i øvrigt er blevet forringet, vil du blive fratrukket et beløb i din tilbagebetaling, som svarer til værdiforringelsen. Beløbets størrelse vurderes ud fra værdiforringelsen, hvad varen herefter vil være værd i en videresalgssituation. Værdien vil derfor altid blive beregnet afhængigt af hvilken produkt type der er tale om og ud fra hvad varen kan videresælges til. Hvis vi vurderer at vi ikke kan videresælge varen igen og varen for os derfor er værdiløs, vil du derfor ikke være berettiget til at få dine penge tilbage. I disse tilfælde bør du overveje om du så vil benytte dig af din fortrydelsesret eller om du vil beholde varen selv. Det vil altid være en medarbejder fra VIIL ApS, der vurderer hvad varen er værd efter ibrugtagen.

Du er ansvarlig for varen og dens stand indtil vi modtager pakken hos os, Det betyder at du ligeledes selv afholder eventuelle omkostninger, hvis pakken bliver beskadiget eller bliver væk under transporten. I disse tilfælde kan du også henvende dig til transportøren af pakken, som normalt vil være forsikret under fragten.

 

Sådan kan du returnere

  • Vores retur skema udfyldes  - det kan hentes HER
  • Herefter pakkes dine varer forsvarligt ind. Du kan eventuelt benytte den emballage som du selv modtog varerne i. Du skal blot fjerne tidligere etiketter og stregkoder.
  • Retur skemaet skal lægges sammen med den/de varer du ønsker at returnere eller bytte.
  • Det fortrykte returlabel, som du modtog sammen med din pakke, sættes på pakken.
  • Herefter kan du aflevere pakken på posthuset eller i en døgnboks. Hvis du afleverer i en døgnboks, skal du have en aftale med Post Danmark.

 

Benytter du vores returlabel eller køber du selv

Vi har sammen med dine varer vedlagt et fortrykt returlabel, som er forudbetalt af os. Det gør vi for at det skal være nemt for dig at returnere, så du er fri for at stå i kø på posthuset. Når du returnerer vil vi tilbagebetale det fulde beløb for varerne, samt dine oprindelige forsendelsesomkostninger. Hvis du benytter det vedlagte returlabel, modregner vi dog returfragten kr.49,- på din tilbagebetaling.

Benytter du dig af vores fortrykte postlabel, bliver din vare sendt som en pakke, og du vil derfor normalt have forsikret din pakke igennem Post Danmark. Udover det vil det være muligt at spore pakken, hvis den skulle blive væk.

Vælger du selv at købe porto, så husk altid for din egen skyld at gemme din kvittering for afsendelse. Vi vil i dette tilfælde ikke modregne noget i din tilbage betaling, hvis du selv sørger for retur portoen.

Hvis pakken skulle blive væk, skal du kontakte Post Danmark og oplyse dem dit trackingnummer, så vil de være behjælpelige med at lokalisere pakken.

VIIL ApS er ikke ansvarlige for pakker, der ikke kommer frem til os og som bortkommer under forsendelsen. Uanset om du benytter dig af vores returporto eller du selv køber den. Og vi har derfor heller ikke pligt til at kreditere og tilbagebetale værdien af pakken til dig.

 

Bytte samme vare til anden farve eller størrelse 

Ønsker du at bytte varen til en anden, beder vi dig udfylde vores retur skema, og mærke det med årsagskode 3. Så vedlægger du skemaet sammen med varen og benytter det fortrykte retur label, som er betalt af os. Når vi modtager pakken sender vi dig i stedet den vare du ønsker (som du har skrevet på skemaet).

Hvis den vare du ønsker ikke er på lager, så kontakter vi dig naturligvis og så refunderer vi i stedet beløbet til det betalingskort, som du brugte ved betalingen i vores webshop. Hvis du ikke benytter dig af vores returlabel og i stedet selv køber porto, refunderer vi ikke returfragten.

Vi betaler forsendelsesomkostningen af den nye vare for dig.

 

Vil du bytte til anden vare

Hvis du vil bytte til en anden vare, beder vi dig udfylde vores retur skema, som du modtog sammen med din vare. Skemaet vedlægges returvaren. Du kan også her benytte vores fortrykte returlabel som sættes fast uden på pakken. Herefter afleverer du pakken hos Post Danmark. Derefter bestiller du den nye vare du ønsker dig i vores webshop, så du skal lave en helt ny bestilling.

Så snart vi har modtaget din retur pakke, refunderer vi beløbet for din returvare hurtigst muligt og indenfor 10 dage fra modtagelsen, Fragten for returneringen på 49,- bliver dog modregnet ved tilbagebetalingen, hvis du har benyttet dig af vores returlabel.

Det er vigtigt at varen er i væsentlig samme stand, som da du modtog den, for at vi kan godkende den. Varen skal returneres med alle originale mærker siddende på og sko kasser mm. Skal være intakte. Varen må ikke være slidt, brugt, vasket, have mærker fra fx make up, lugte af røg eller andet og skal være i så god stand, at varen kan sælges videre til en anden kunde. Derfor må Sko kasser mm. ikke bruges som emballage til forsendelse og du må ikke påføre dem etiketter eller andet. –  Det kan lyde lidt firkantet og strickt, men du skal tænke på det som hvis du selv skulle modtage denne vare. Og du skal være 100% tilfreds med den kvalitet du modtager. Alt andet er bare ikke godt nok.

Det vil altid være en medarbejder hos VIIL ApS, der vurderer hvorvidt en vare overholder retur betingelserne og om den er i væsentlig samme stand, som ved din modtagelse, Det er VIIL medarbejderen der har den endegyldige beslutning. Når vi har modtaget returvaren og vi har godkendt den, tilbagebetaler vi hurtigst muligt og indenfor 14 dage beløbet til det betalingskort som du oprindeligt betalte med.

Bemærk venligst at pakker der bliver sendt pr. Efterkrav til os, ikke vil blive modtaget.

 

 

REKLAMATION

VIIL ApS kontrollerer alle vores designs og de produkter vi afsender herfra. Skulle vi alligevel have overset en fejl på en vare, kan den selvfølgelig returneres med en reklamation. Oplever du en fejl eller uhensigtsmæssigheder ved et produkt, så vil vi meget gerne høre fra dig. Kvalitet betyder meget for os, og det er vigtigt for os at få kendskab til, hvis du oplever en kvalitets brist, således vi hurtigst muligt kan få dette rettet. Vi beder dig derfor om at kontakte os hurtigst muligt i disse tilfælde. Er du i tvivl om hvad du skal gøre, så står vores kundeservice altid klar : info@viil.dk eller telefon 7070 7199.

På dette link: Reklamationsskema kan du printe og udfylde vores reklamations skema, her udfylder du kort årsagen til din reklamation, sammen med dine kontakt oplysninger, dette er for at sikre os, at vi har de korrekte oplysninger om varen og om dig, så du kan få varen tilbage i repareret stand, en ny vare eller pengene tilbage.

Dette skema beder vi dig maile til vores kundeservice på denne mail: info@viil.dk

Vi vil efter modtagelsen af skemaet, tildele dig et reklamations nummer samt sende dig porto til returneringen. Herefter sender du varen retur med en kopi af skemaet i, så vi sikrer at vi har dine oplysninger og kan komme i kontakt med dig igen, når vi har modtaget pakken.

Derfor modtages reklamationer uden dette reklamationsnummer ikke.  

Hvis varen kan repareres, vil vi sørge for dette og ellers vil varen blive erstattet af en ny, så vidt det er muligt og hvis varen er tilgængelig i vores sortiment. 

Vi vil løbende holde dig informeret, så du ved hvad der i dit tilfælde vil være muligt for den pågældende vare. Hos os vil behandlingstiden på en reklamation typisk være afsluttet indenfor 10 arbejdsdage fra vi modtager varen hos os. Vi tilstræber dog altid at få den afsluttet hurtigere. Har vi ikke mulighed for at reparere din vare og vi heller ikke har en ny lignende vare på lager, så vil vi tilbagebetale dig det beløb som du har givet for varen. Herudover forholder vi os til købelovens regler og den 2 årige reklamationsret.

 

Reklamationsretten vil ikke dække slitage, skader eller fejl, der er opstået direkte eller indirekte, som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, forkert brug, vold eller uautoriserede indgreb. For produkter med smådele som fx knapper, perler, palietter eller andre påsyede effekter vil klagemulighederne være begrænsede, da de hører under smådele og dem ydes der ikke reklamationsret på. Ligesom du skal være opmærksom på at nogle af vores produkter er unika og håndlavede og derfor er forskellige og unikke i farve, vævning og form.

Reklamationer med fejl og mangler som man bør opdage ved ibrugtagen og sædvanlig undersøgelse af produktet, skal meddeles VIIL ApS indenfor rimelig tid. Når du henvender dig med en reklamation, afholder VIIL ApS forsendelsesomkostningerne i et rimeligt omfang, dog aldrig uden du først har været i kontakt med os for nærmere aftale.

Det er gratis for dig at returnere en reklamation til os, så sammen med dit reklamations nummer vil du modtage et returlabel fra os, hvis du beder om det i skemaet. Dette label er fortrykt med vores adresse på og du skal blot sætte det på pakken når den skal sendes retur og vi kan sådan undgå at du selv skal lægge ud for portoen.

Det vil være en stor hjælp for os, hvis du husker at vedlægge returskemaet og en kopi af kvitteringen for købet med i kassen, så vi ved hvem der har sendt varen til os.

Varen sendes til:

VIIL ApS

Stubbeled 1A

2950 Vedbæk

 

KLAGERET

Såfremt vi ikke er nået til enighed omkring en eventuel reklamation, og du ønsker at klage over en vare du har købt hos os. Så har du muligheden for at indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby - www.forbrug.dk

Har du bopæl i et andet EU land - så har du mulighed for at indgive din klage til EU kommisionens online forbruger portal: http://ec.europa.eu/odr 

 

BRUG AF VORES BILLEDER OG TEKSTER - ER FORBUDT

Du må som blogger, journalist eller privatperson meget gerne skrive om os og vores produkter. Det vil vi faktisk være oprigtigt meget glade for.

Vi vil dog gøre opmærksomme på at der er copyright på både vores billeder og vores tekster, og disse må ikke kopieres uden aftale.

Vi vil blive meget glade, hvis du i stedet vil sende os en mail med info, om hvad du har brug for af billeder og information, så vil vi hurtigst muligt finde noget frem til dig.

Er du i tvivl om hvad du må og ikke må – så er du altid mere end velkommen til at kontakte os på info@viil.dk eller på telefon 7070 7199.

Vores tekster, billeder, designs mm. På vores webshop tilhører vores selskab VIIL ApS og de er beskyttet af ophavsloven. Al uautoriseret brug vil medføre retslige indgreb.